Есть ответ 👍

1. Мәтіндегі экспрессивті-эмоционалды сөздерді теріп жазыңыз. Белгілі сыншы, мәдени сарапшы, еліміздің еңбек сіңірген қайраткері Әлия Бөпежанова қазіргі сатиралық театрлар туралы өз пікірін білдірді.

– Қазір әзіл-сықақ театрларының саны бар, сапасы сын көтермейді деп көп айтылып, жазылып жүр. Театр сыншысы ретінде сіздің ойыңыз қандай?

– Қазір әзіл-сықақ театрлары көп. Жалпы, қазір әзіл-сықақ театрлары жан-жақты. Негізінен бүгінгі күннің әлеуметтік мәселелерін көтереді. Бірақ бір айтатын мәселе: олар қоғамдық әлеуметтік мәселелерден гөрі отбасы-ошақ қасы, тілді дұрыс айтпау, құда-құдағилар сияқты жеңіл-желпі тақырыптарды шиырланқырап қалып жүр. Көпке топырақ шашуға да болмайды.

– Әзіл-сықақ театрларының одан бөлек тағы қандай кемшіліктері сізді ерекше алаңдатады?

Меніңше, театрлардың басты проблемасы материалдарды өздері жазып ала салады. Тақырыпқа жеңіл-желпі қарайды. Сахнаға шығып әйтеуір жұртты күлдірсек болды дейтін сияқты. Тағы бір мәселе: қазіргі жастар сахнаға шығып алып, өздерін жарнамалауға бейім. Оны өздері де байқамайды. Бұл – сахналық мәдениетке томпақ нәрсе.

Сондай-ақ телеарналарда демалыс күндері, түнгі уақытқа қарай, әзілге құралған дүниелер беріліп жатады. Қарасаң, талғам мен эстетика жетпейді. Тақырып аялары өте тар. Бұл да бүгінгі күннің басты проблемасы сияқты. Жақсы әзіл арзан күлкіден құралмау керек. Ол, керісінше, адамды ойлантуға, өмірге басқаша көзбен қарауға итермелеу керек.

– Кәсіби авторларға тапсырыс бермей, өздері жаза салу, ақша үнемдеу ме, әлде өз өздеріне деген сенімділік пе?

– Біріншіден, мүмкін ақша үнемдейтін шығар. Өнер деген – интеллектуалдық жеке меншік. Шын мәнінде, интеллектуалдық еңбекке лайықты еңбекақы төленуі керек. Бүгін, мысалы, Парламентте мәдениет туралы заң талқыланды. 25 жылдан бері жазушыларға қаламақы төленбейді екен. Бұл, былайша айтқанда, нонсенс. Әрине, театрлардың бәрі бірдей емес.

– Расымен де, театрлар неге арзан әзілге құмар болып кетті?

Кез келген өнер адамы саясаткер болу керек. Ол қоғамда не болып жатыр, парламент не талқылады, қандай халықаралық мәселелер қаралды, қысқаша айтқанда, бәрін біліп, бақылап отыру керек. Яғни деңгейі өте жоғары, ой-өрісі кең болуы тиіс. Өнер тек құда мен құдағиға тиісіп немесе әйел болып киінген, шалбарын шорт кескен келіншектерді немесе орысша тіл сындыратын жастарды сынаумен ғана шектелмеу керек. Әрине, оның бәрі қажет. Бірақ интеллектуалдық ізденіс көбірек керек. Меніңше, әзіл-сықақ театрларында білім, ізденіс жағы жетіспейтін секілді…

183
458
Посмотреть ответы 1

Ответы на вопрос:


(1710/15-1757 шақты ) касаболатулы баян - қазақ халығының тәуелсiздiк үшiн күресуiне өз өмiр арнаған ер батырлардың бiрi. батылдық, тапқырлыққа ханмен әсiресе абылайды әспеттеймiз. ол бұл джунгарамимен айқастағы ол айқындалған сапаларға баян батырлар шақырды.батырдың баян туралы хабар-ошар баян, ақындық шығармаларда, ш.уәлиханова еңбектегi м.жұмабаева батырды дастандарында кездеседi. баянның тарихи мәлiметтерiнде айбынды, ақылды сияқты бейнеленедi. жыршы умбетеялардың дастандарындағы және татикара мақтаған халық қорғаған қазақ батыр айқындалған ерлiк. бөгенбайдың өлiмi туралы қиын жағдайды абылай қатынас умбетеяны дастанда көп қаhармандар атанады, соның iшiнде. бұл дастаннан баян кiм батырлар ол сол халықтың ту және абыройын ерше соғыса түсiрiп алуға бермеген хан абылай арқа сүйейтiн бiр сол болғаны көруге болатын. бұл туралы татикараны дастанда да айтылады. xviii ғасыры батырлары туралы тарихи тартулары ш.уәлиханованы бабында жазылған  орыс тiлiне баян батыр туралы хабар-ошар ) барып тұр. бұл жерде ол дасы хан абылай баянды жоғары бағалайтынын көрсетiледi. қытай жасақтарға қарсы уактiң тегi ханмен абылаймен бiргеге қатыстыдан ұрысқа баяны батыр. абылайдың әскерi қашан шегiндiре алды, баян, соғысуға жалғастыра оны әскери тапқырлықты айқындалып жапты. шегiнудiң мүмкiндiк туғызып, ол хан әскерi құтқарды. баян ш.уәлиханова сөздер бойынша жанашыр батыр абылайлардың бiрi болды. ол қалмақтар туу уагi және керей отряды сарлар ағамен бiргемен басқарып әлденеше қарсы шығады. сарлар және баянның жорықтардың бiрлерiнде қаза тапты. ш.уәлиханов халық тартуларындағы ағалардың аттары бiрге атанатынын жазады: сар, баян. сұраққа: «батырлардан кiм сiз үш жүздiк ерекше қадырлеңiз, хан абылай сарлар және баянның ағалардың аттарын атады. «- егер басентиин малайсары байлық, ерлiк, ұнамдар айырса, онда баянның уагi амалшыл ақыл, ерлiк, батылдықтар айырады,- деп. шоқанның мәлiметтерi бойынша және сияқты халықпен және хан сүйiктi баяны болғанын көремiз.

Популярно: Қазақ тiлi