Есть ответ 👍

П’ятнадцяте квітня Контрольна робота № 5 за темою «З української прози»
( творчість О.Довженка, Н.Бічуї, В.Дрозда, Ю.Винничука)
Різнорівневі завдання
1. Установіть відповідність між героєм вивченого твору та його вчинком .
1 перевозив утікачів з кріпацької неволі через річку
2 урятував сороку з перебитим крилом
3 здійснив багато подвигів, воюючи з фашистами
4 проявив недбалість, через яку загинула людина
А) дід Савка Б) Стефко Вус В) Петро Колодуб Г) Комарин Д) дід Овсій
2. Бійці у творі «Ніч перед боєм» переправляються через річку:
А) Дніпро Б) Десну В) Дунай Г) Буг
3. Кого діди Платон і Савка ставили за приклад бійцям, що відступали?
А) Кармалюка Б) Гонту, Залізняка В) своїх синів Г) самих себе
4.У повісті «Шпага Славка Беркути» піднято всі проблеми, окрім:
А) відповідальність людини за свій народ;
Б) дружба в житті людини; В) призначення людини на землі;
Г) формування характеру підлітків.
5. Яку мету поставив перед собою Беркута?
А) поїхати на чемпіонат до Харкова; Б) увійти до збірної і не порушувати присяги; В) виграти бій у Юлька; Г) відвідати театр.
6. Хто з героїв думав так: «Юлько Ващук – не покривджений, Славко Беркута – не хуліган….»? А) Нінель Ваврик Б) Антон Дмитрович; В) Андрій Степанович; Г) Лілі Теслюк.
7. Що найбільше гнітило коня Шептала з твору В.Дрозда «Білий кінь Шептало»?
А) крутити привід і їздити до міста Б) працювати в полі
В) подорожувати до колодязного корита Г) виступати на скачках
8. Що втілює письменник в алегоричному образі коня?
А). Суперечливу особу періоду «застою» Б). Нову особистість у суспільстві
В). Людину, яка знищить усіх на своєму шляху Г). Звичайного коня
9. Які приємні спогади допомагають героєві у важкому повсякденному житті? А). Про родину Б). Про безтурботне дитинство, В). Про післявоєнні роки Г) Про сина
10. Кому належать слова з твору Ю. Винничука «Місце для дракона» “Життя володаря не варте й одного рядка поета”?
А) Пустельнику Б) Князю В). Дочці князя Г) Дракону Грицьку
11. Яку книгу читає дракон Грицько?
А) «Пригоди Тома з нашої вулиці » Б) «Війна і мир» В). Манускрипти Єгипту Г) Євангеліє
12. Навіщо вбили дракона?
А) Щоб перекласти власну провину на нього Б) Щоб легше було жити в князівстві В) Бо він нікого не влаштовував Г) Так вимагав народ
Достатній рівень
7. Порівняйте образи Славка та Юлька з повісті Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути».
Високий рівень
8. Виконайте одне із завдань.
А Висловіть свої судження про необхідність виховання патріотизму. Можливо, воно не потрібне в нашому глобалізованому світі? (за оповіданням О. Довженка «Ніч перед боєм». та власними )
Б Напишіть свій фінал оповідання В. Дрозда «Білий кінь Шептало». коли кінь Шептало вирішив не повертатися до стайні. Переведіть алегоричну оповідь про коня в площину людини.
В Добро чи зло перемогло в повісті - казці Ю. Винничука «Місце для дракона»​

157
291
Посмотреть ответы 2

Ответы на вопрос:


Спсрглчлрсбштмжршвшэгүқэажшоощлро


гончарство

 

гончарство одне з найстаріших ремесел людини. зародилось гончарство ще

в кам’яному віці. можна твердити що ще до оволодіння людини вогнем вона

почала формувати з глини предмети потрібні для вжитку.

 

під палючим сонцем ці предмети набирали певну міцність і мали певну

цінність. такими предметами могли бути ємкості для пожитків та амулети.

а вже з освоєнням людиною вогню на великій кількості стоянок вчені

виявили сліди гончарного посуду та подобу людської фігурки.

 

на території україни сліди гончарства археологи датують 7-6 тисячоліття

до н.е.

 

трипільська культура v-iii тисячоліття до н.е., що охоплює лісостепову

територію україни від дніпра до карпат дуже багата на гончарні вироби

ручної роботи без застосування гончарного круга. гончарні вироби

трипільців були витворами мистецтва. кераміка тут орнаментована з

проявом філософії спостереження навколишнього середовища, природних

стихій (можливо містики). трипільці розмальовували поверхні, але і

робили рельєфний рисунок. при розписі вживали білий колір по сірому,

чорний, червоний та коричневий.

 

з використанням гончарного круга гончарство стає потаємничим промислом,

уже накопичуються кращі навики і уміння, створюються родові таємниці.

твори гончарів мають прикладне та художнє примінення. посуд в інтер’єрі

приміщення та сервіровці столу відіграє важливу роль.

 

українська кераміка, незважаючи на довголітнє розчленування народу

різними окупантами, має характерну спільну всім школам національну

самобутність. характерну для центральних областей слобожанщини, західних

областей та буковини і закарпаття.

 

кераміка карпатського краю

 

самобутність і своєрідність кераміки карпатського краю може бути

пояснена спільністю техніки, колориту характерного у відповідності

етнографічного розселення гуцулів, бойків, лемків та покутян.

 

основні риси гончарного ремесла зародившись в добу кам’яного віку з

невеликими змінами пройшли через добу бронзи, заліза, парового двигуна і

сміливо входить у вік розщеплення атома, зберігши свою самобутність,

вміло використовуючи досягнення доби в допоміжних процесах виробництва,

зберігаючи своєрідність.

 

зовнішніми признаками особливості кераміки карпатського краю є

використання кольорових глин для оздоблення виробів. оригінальність

методу полягала в тому, що розпис робився шлікером певного складу який

за своїм кольором не завжди був таким, яким виходив після опалення

виробу в гончарному горні.

 

як твердять самі гончарі слово “гончар” походить від “горна” і

“чарування” – той що горно чарує.

 

зародження, а вірніше становлення карпатської кераміки, як самобутнього

ремесла відноситься до xv століття і має стійкий характер дальшого свого

розвитку та розширення сфери вжитку.

 

xvii століття гама ангобу розширюється. а на протязі слідуючих ста років

широко використовується техніка заливання рисунку та рожкова техніка. ці

техніки використовуються переважною більшістю майстрів і в наш час.

Популярно: Українська література