Ответы на вопрос:
духовне і тілесне у людині уявлення про тілесне і духовне зазнали в історії культури значну трансформацію. античність, яка залишила у спадок мистецтво турботи про себе, високо цінувала здорове і красиве людське тіло, що стало не природним, а культурним, наділеним суспільно значимими символами. зовнішність, манери, жести, одяг - усе це свідчило про походження і становище людини і виражало його ставлення до системи громадського порядку. стародавні суспільства взагалі надавали значення не стільки тому, що думає або переживає людина, скільки того як він поводиться. середньовіччя, навпаки, надмірно інтенсифікувало дух і культивувало не стільки турботу про тіло, скільки турботу про душу, в рамках якої вироблялася складна психотехніка стримування афектів і потягів. у нових суспільних умовах все більш важливим ставали бажання, наміри і думки людини і тому контроль за пристрастями душі ставав серйозною суспільною проблемою. її рішення взяла на себе релігія, ефективно використала для цього процедури покаяння, що діють на основі ретельних класифікацій гріхів. у новий час основної антропологічної константою зробився розум, сприяє зростанню самодисципліни, стриманості, передбачливості та далекоглядності людей. у класичній філософії людина вважалася господарем власного я, здатним керувати душевними пристрастями і тілесними бажаннями на основі розуму. разом з тим безліч мимовільних дій, незрозумілих фобій і неврозів свідчили про те, що вчинки людини визначаються не тільки раціональними суспільними нормами, але і несвідомими афектами, потягами і бажаннями, які з причини їх не моральності витісняються зі свідомості, але залишаються при цьому сильнодіючими мотивами поведінки і викликають або осуджені суспільною мораллю проступки, або у разі придушення цих бажань до найсильнішим нервових розладів. критика метафізики розуму і реабілітація несвідомого фрейдом може зрівнятися з коперніканської революцією, що перетворила землю з центру всесвіту в рядову планету сонячної системи. архіпелаг несвідомого, дослідженням якого займався фрейд, виявився великим, і дуже своєрідним. для його вивчення виявилися малопридатними класичні методи рефлексії. вони були трансформовані або замінені психоаналізом. однак у фрейда ще збереглися багато застарілих моральні оцінки несвідомого як зосередження всього порочного і аморального. к. юнг спробував звільнитися від тиску цих догм і
Популярно: Українська література
-
vika22030521.05.2020 11:00
-
oleksandrskorbat18.07.2021 12:49
-
SerAv200002.05.2023 04:41
-
alekskholod0105.01.2023 17:31
-
ksyushenkа22.12.2022 20:22
-
BizzyGames28.02.2023 22:14
-
ruslan42805.02.2023 05:49
-
lime89cc17.06.2022 16:59
-
davas25509.02.2022 20:53
-
Shkolnik55577729.03.2021 07:27