ПОЭМА БАТЫР БАЯН.ОТВЕТИТЬ НА ВО Сарыарқа жерінің табиғатын суреттейтін жерді тауып
оқыңдар.
3. Поэмада қандай аңдар мен ағаштар сөз болады?
4. Поэмада сөз болған батырларды атаңдар.
5. Батыр Баянды суреттейтін жерлерін тауып жазыңдар
6. .«Мен жастарға сенемін»-өлеңінде жастарға қандай сенім
артып отыр?
ВОТ ПОЭМА
Әдемі ертегідей баяғыда.
Ертегі уатпай ма баланы да,
Сөз сиқыр той, жазбай ма жараны да?
Ақын да бір бала той айға ұмтылған,
Еркімен өзі ақ отқа барады да.
Сарыарқа - сары дария, қиыры жоқ,
Көкшетау - Сарыарқаның аралы да.
Көкшеде күні кеше қойдай өрген
Түрлі аң: бөрі, бұғы, маралы да.
Айрылып асау, ерке аңдарынан,
Көкшенің тас жүрегі жаралы да!
Бауырында Бурабайдың қалың ағаш,
Көкшенің жалыменен біткен жалғас.
Арудың ақпен өрген тұлымындай
Қарағай, қызыл қайың, тал аралас.
Ордасын сол ағаштағы Абылайдың
Меккедей тәуеп қылған тамам алаш.
Қиын күн туған алаш баласына,
Шұбырып жапанның сар даласында,
Кез болған, жаудан үркіп, «Ақтабанға»,
Дұшпанның қалғандай боп табасына.
Арқаға аяқ салып, түскен барып
Екі оттың — орыс, қытай арасына.
Ханынан «Аттан!» деген сөз шыққан соң,
Ордаға батыр, билер келді андап.
Қарт қыран Қанжығалы қарт Бөгенбай,
Бөкеннің жас жолбарыс жеткіншегі
Балталы, екпінді оттан Оразымбет,
Сырғалы, шапшаң оқтан ер Елшібек,
Өзіне тірі жанды тең көрмейтін
Тәкаппар Қошқар ұлы ер Жәнібек,
Қалданға ханмен бірге тұтқын болған
Жолдасы Абылайдың батыр Жібек,
Аттан деп әлі айтпаған Абылайға
Бәрі де ел қорғаны — батыр, билер,
Аттанбай тек жатудан таппай пайда:
Абылай сұрайды одан: «Баян қайда?
Амал не, келген жоқ қой батыр Баян.
Баянның батырлығы алашқа аян.
Баянсыз қанатымды қалай жаям?!
Би Қанай! Аттанбайды хан Абылай,
Келмесе қандыбалақ батыр Баян!»—
Күңдеу ме, көтеру ме, кім біліпті,
Батырлар десті жалғыз: «Баян бала-ай!»
«Жау!» десе, жатпайтұғын батыр Баян,
Апырм-ай, келмеуінің мәні қалай?
Жас Баян жауды талай көрмеп пе еді,
Майданда жолбарыстай жалғыз ойнап,
Сан қолға аш бөрідей көрмеп пе еді?!
Бұл жолы кешігуі жай емес қой,
Тұлпарым кез болды ғой орға, тегі!
170
330
Ответы на вопрос:
көшпелілер мəдениетіне жалпы көшпелілердің өмірін келтіруге болады.көшпелілердің мекен еткен жерлері,киген киімдері,шаруашылығы,жазулары,салт-дəстүрлерімен салтаннаттары кіреді.олар қыста қыстауға,жазда жайлауға көшіп қонып жүрді.олар бəрі бірдей киінген жоқ.хандар басқаша киінсе шаруалар басқаша киінді.киінген киімдеріде,көшпелілердің жазуы да,салтанаттары да мəдениетке жатады.
Популярно: Қазақ тiлi
-
andreyrodrigo217.05.2023 07:12
-
dk05080530.09.2021 07:43
-
silvia1624.03.2023 16:52
-
savvakuratov200518.01.2020 11:09
-
pula0418.09.2021 08:05
-
LusiyLusiy09.05.2020 02:01
-
witherMarlen18.12.2022 09:47
-
diassultanov121.09.2020 17:26
-
Amrlololoshka31.08.2021 07:41
-
nikitinaani1901.02.2022 13:56