Есть ответ 👍

Вкаких произведениях проявляется сознательность? ​

181
365
Посмотреть ответы 2

Ответы на вопрос:

enotny
4,4(87 оценок)

немного не поняла смысл вопроса, но постараюсь .   вот примеры некоторых произведений, после чтения которых меняется мировоззрение:

б. васильев «не стреляйте в белых лебедей» (главный герой егор полушкин беспредельно любит природу, работает всегда на совесть, живёт смирно, но всегда оказывается виноватым.) причиной этому то, что егор не мог нарушить гармонию природы, боялся вторгаться в живой мир. но люди не понимали его, считали не приспособленным к жизни. он говорил, что человек никакой не царь природы, а её старший сыночек. в конце он погибает от рук тех, кто не понимает красоту природы, кто привык только покорять её. но подрастает сын. который сможет заменить отца, станет уважать и беречь родную землю. )

рассказ к. г. паустовского «телеграмма»

и. бунин в рассказе «господин из сан-франциско» показал судьбу человека, который служил ложным ценностям. богатство было его богом, и этому богу он поклонялся. но когда американский миллионер умер, то оказалось, что подлинное счастье прошло мимо человека: он умер, так и не узнав, что такое жизнь.

а. написал рассказ «чудесный доктор» , основанный на реальных событиях. человек, измученный нищетой, готов в отчаянно покончить жизнь самоубийством, но с ним заговаривает оказавшийся рядом известный доктор пирогов. он несчастному, и с этого момента его жизнь и жизнь его семьи изменяется caмым счастливым образом. эта красноречиво говорит о том, что поступок одного человека может повлиять на судьбы других людей.

linkingday
4,4(17 оценок)

Вже говорилося про те, що пушкін виступав проти описовості в прозі. але тим не менш опису природи та інтер'єру в пушкінської прозі зустрічаються неодноразово. безсумнівно, що пушкіну вони потрібні для створення особливої ​​атмосфери оповідання, для характеристики душевного  стану   героя. необхідно відзначити, що описи природи в прозі пушкіна завжди  відпові   загальному настрою розповіді. ось два приклади з "панянки-селянки" і з "пікової ": "зоря сяяла на сході, і золоті  ряди   хмар, здавалося, чекали сонця, як царедворці очікують государя; ясна річ, ранкова свіжість, роса, вітерець і спів пташок наповнювали серце лізи дитячої веселості "(" панночка-селянка "). "погода була жахлива: вітер вив, мокрий  сніг   падав пластівцями;   ліхтарі світилися тьмяно; вулиці були порожні герман стояв в одному  сюртуку , не відчуваючи ні вітру, ні снігу "("  пікова   "). з іншого боку, описи інтер'єру характеризують не тільки героя, а й вдачу цілого кола людей, а іноді і звичаї цілої епохи. (згадаймо, що герой пушкіна - середня людина.) безсумнівно, щоопис   кабінету чарського в "єгипетських ночах" характеризує насамперед його самого, але воно характеризує і побут дворянській молоді 30-х років xix століття. у зв'язку з цим особливу роль в пушкінської прозі відіграє деталь. кожна деталь у пушкіна не тільки особливо виділяється, а й виконує певну функцію в розвитку сюжету чи в характеристиці героя: "не стану описувати ні російської каптана андріяна прохорова, ні європейського наряду килини і дар'ї, відступаючи в цьому випадку від звичаю, прийнятого нашими романістами. вважаю, проте ж, не зайве зауважити, що обидві дівчини наділи жовті капелюшки та червоні черевики, що було між них тільки в урочисті випадки "(" трунар "). іноді на одній деталі побудовано весь твір: такий прийом використано пушкіним в "станційному доглядачі": обігрується історія блудного сина в картинках, які висять в кімнаті виріна.  важливим був для пушкіна питання про складі і мовою прозового твору. пушкін писав у замітці "про причини, уповільнили хід нашої словесності": "проза наша так мало ще оброблена, що навіть в простій листуванні ми змушені створювати обороти слів для пояснення понять звичайнісіньких " таким чином, перед пушкіним стояло завдання створення нового мови прози. відмінні властивості такої мови сам пушкін визначив у замітці "про прозу": "точність і стислість - от перші достоїнства прози. вона вимагає думок і думок - без них блискучі вираження ні до чого не служать ". такою стала проза самого пушкіна. прості двоскладні пропозиції, без складних  синтаксичних   утворень, мізерно мала кількість метафор і точні епітети - такий стиль пушкінської прози. ось уривок з "капітанської дочки", найтиповіший для пушкінської прози: "пугачов поїхав. я довго дивився на білу  степ , по якому неслася його трійка. народ розійшовся. швабрін зник. я вернувся в  будинок   священика. все було готове до нашого від'їзду; я не хотів більше зволікати ".  проза  пушкіна   була якісно новим етапом у розвитку російської літератури взагалі і російської прози зокрема. але щоб зрозуміти, в чому новаторство пушкінської прози, необхідно простежити  розвиток російської прози до пушкіна.  "російська  література xviii століття   була головним чином зайнята  організацією   вірша" (б. м. ейхенбаум). проза як би відступала на другий план. російська проза xviii століття, а особливо кінця століття, тяжіє до повчальних, любовним і  авантюрним   романам, які прийшли в росію із заходу. з іншого боку, вона характеризується близькістю до монументальних віршованим жанрами: філософської оді і сатирі. звідси переважання в російській прозі цього часу творів сатиричних (новиков) та філософсько-публіцистичних (радищев). перед карамзіним постає завдання поновлення російської прози, тобто подолання традицій xviii століття. при цьому карамзін, по-перше, максимально зближує прозу з сентіменталістской поезією і, по-друге, звертається до суто побутовому або до історико-побутового матеріалу, причому з помітним моралістичним відтінком. 

Популярно: Литература