Есть ответ 👍

Написати 10 любимих законів царя хаммурапі

283
377
Посмотреть ответы 3

Ответы на вопрос:

Kotnakompe
4,5(12 оценок)

ответ:

: )

объяснение:

1.если тамкар выкупил редума или баирума, угнанного в

плен при походе царя,   и доставил его в его поселение,   то если в

его   доме   имеются   средства   для   выкупа,   он   сам   должен   себя

выкупить;   если в его доме нет средств для выкупа, он должен быть

выкуплен храмом своего поселения;   если в храме его поселения нет

средств для выкупа,   его должен выкупить дворец   его поле, его

сад и его дом не могут быть отданы за выкуп.

2.   если   сотник   или   десятник   взял   человека,   не

подлежащего   призыву,   или   же   он   принял   для   царского   похода

наемника и послал его в   качестве   замены,   то   этот   сотник   или

десятник должен быть убит.

3.если человек купил из   рук   редума   волов   или   овец,

которых царь дал редуму, то он теряет свое серебро

4. оле,   дом и сад,   принадлежащие редуму,   баируму или

несущему подать, не могут быть проданы за серебро.

5.если человек купил поле,   сад или дом,   принадлежащие

редуму,   баируму или несущему подать, то его документ должен быть

разбит,   а свое серебро он теряет; поле же, сад или дом он обязан

вернуть их прежнему владельцу.

6.   из   поля,   сада   и   дома,   которые   он   покупал   и

приобретал,   он   может   отписать   своей жене или своей дочери,   а

также отдавать за свою долговую расписку.

7. если   человек   арендовал   поле для обработки и не

вырастил на поле зерна,   то его следует   уличить   в   невыполнении

необходимой   работы   на   поле,   а   затем   он   должен будет отдать

хозяину поля зерно в соответствии с урожаем его соседей.

8.если человек отдал свое поле пахарю за арендную плату

и получил арендную плату за свое поле,   а затем адад   побил   поле

или же половодье унесло урожай, то убыток — на пахаре.

9. если   он   отдал   обработанное   зерновое   поле или же

обработанное сезамовое поле,   то только хозяин поля может забрать

зерно   или   сезам,   которые   будут   на поле,   а тамкару он должен

вернуть серебро с его процентами.

10. если   человек открыл свой арык для орошения,   но был

нерадив,   и вода затопила поле соседей его, то он должен отмерить

зерно в соответствии с урожаем его соседей.

nnhfgg
4,7(2 оценок)

2. якщо чоловік кине на чоловіка підозріння в чарівництві і не доведе цього, - той, на кого кинуто підозріння в чарівництві, повинен піти до ріки і кинутися в ріку. якщо ріка поглине його, - обвинувач його може забрати його дім; а якщо ріка цього чоловіка очистить від обвинувачення і він лишиться цілим, - того, хто кинув на нього підозріння в чарівництві, слід убити, а той, хто кидався в ріку, дістає дім свого обвинувача.

§ 3. якщо чоловік, виступивши в судовій справі із свідченням про злочин, не доведе сказаних ним слів, то, якщо це - судова справа про життя, цього чоловіка слід убити.

§ 4. якщо ж він виступив із свідченням в судовій справі про хліб або срібло, - він повинен зазнати кари, визначеної в такій судовій справі.

§ 5. якщо суддя винесе вирок, ухвалить рішення, виготовить документ з печаткою, а потім свій вирок змінить, - цього суддю слід викрити в зміні вироку, і він повинен сплатити в 12-кратному розмірі позов, поданий у цій судовій справі, а також повинен бути в раді скинутий з свого судового крісла і не може ніколи знов сидіти з суддями на суді.

§ 6. якщо чоловік украде майно бога чи палацу, - його слід убити; і того, хто прийме з його рук украдене, слід убити.

§ 7. якщо чоловік купить з руки сина чоловіка чи з руки раба чоловіка без свідків і договору або візьме на схов срібло чи золото, чи раба, чи рабиню, чи вола, чи вівцю, чи осла, чи що б там не було, - цей чоловік злодій, його слід убити.

§ 8. якщо чоловік украде вола, чи вівцю, чи осла, чи свиню, чи човен, то, коли це боже або коли це палацове, він повинен віддати це в 30-кратному розмірі, а коли це належить мушкенуму, - він повинен повернути в 10-кратному розмірі; а коли злодієві нічим віддати, то його слід убити.

§ 9. якщо чоловік, у якого пропало що-небудь, знайде свою річ в руках іншого чоловіка, і той, у кого в руках знайдеться ця річ, скаже: "мені, мовляв, продав її продавець, я купив її при свідках, мовляв", а хазяїн цієї речі скаже: "я поставлю, мовляв, свідків, які знають мою річ", то покупець повинен продавця, що продав річ, і свідків, при кому він купив; так само і хазяїн цієї речі повинен поставити свідків, які знають його річ. судді повинні розглянути їх справу, а свідки, при яких віддано купівельну плату, і свідки, які знають ту річ, повинні розповісти перед богом те, що вони знають. продавець - злодій, його слід убити; хазяїн речі повинен одержати її назад, покупець повинен взяти відважене ним срібло з дому продавця.

§ 10. якщо покупець не продавця, який продав йому, і свідків, при яких він купив, а тільки хазяїн речі поставить свідків, які знають його річ, покупець - злодій, його слід убити; хазяїн речі повинен одержати свою річ.


admixer
§11. якщо хазяїн речі не свідків, які знають його річ, - він брехун, зводить наклеп, його слід убити.
katjashaposhnik
4,7(19 оценок)

ответ:

права селян у стародавньому эгипте

объяснение:

селяны имели права в пределах то есть, они ходили работать, имели права на життя, на обучение, но в любое время их могли продать или отдать, подарить в женщины у них имели меньше прав чем мужчины

Популярно: История