Ответы на вопрос:
тема дружби та кохання, їх співвідношення і впливу на долю як одної людини, так і людства в цілому не переставала цікавити письменників протягом усього розвитку художньої літератури як мистецтва. по-новому цю проблему освітлено в xx столітті, в епоху катастроф, політичної нестабільності, коли
починає формуватись нове відношення до загальнолюдських цінностей. письменники xx століття часто зображають дружбу та кохання як останню моральну категорію, що лишилась у зруйнованому світі.
в романах письменників «загубленого покоління» (до них належать і ремарк, і хемінгуей) ці поняття є
тим необхідним началом, яке є герою залишитися живим. «загублене покоління» — це покоління, що пережило першу світову війну і лишилось духовно спустошеним. ці люди відмовляються від будь яких ідеологічних догм і шукають зміст свого існування в простих людських відносинах.
почуття ліктя
товариша, що майже злилося з інстинктом самозбереження, проводить крізь війну душевно самотніх героїв роману ремарка «на західному фронті без змін»; воно ж визначає відносини героїв роману
«три товариші».
герой хемінгуея у романі «прощавай, зброє» відрікся від військової
служби, від того, що звичайно називають моральним обов’язком людини, відрікся заради відносин з коханою, і його позиція видається переконливою.
людина xx століття постійно стоїть перед очікуванням кінця світу, перед очікуванням власної смерті або смерті коханої істоти. кетрін, героїня роману
«прощавай, зброє», помирає, як і пат в романі ремарка «три товариші». герой же втрачає почуття сенсу власного існування. в фіналі обох творів герой дивиться на мертве тіло, яке вже перестало бути тілом коханої жінки. в роман вплітаються підсвідомі роздуми автора про походження кохання, про його
духовну сутність.
одна з основних особливостей літератури xx століття в її нерозривному зв’язку з явищами суспільного життя. роздуми про дружбу і кохання проходять на фоні соціально-політичних катаклізмів і, по суті, невіддільні від роздумів про долю людства в xx столітті.
у творчості
франсуази саган тема дружби і кохання звичайно залишається у рамках приватного життя людини. письменниця часто зображає життя паризької богеми, до якої належить більшість її героїв.
ф.саган написала свій перший роман у 1953 році, і він тоді був сприйнятий як повне моральне падіння.
у
художньому світі саган немає місця міцній і по-справжньому сильній людській прихильності: це почуття повинно загинути, ледве народившись. на зміну йому приходить інше — почуття розчарування і суму.
жиль лантьє губить єдине і справжнє кохання у своєму житті, піддавшись хибному почуттю власної
гідності і бажанню бути незалежним. герої ф. саган відмовляються від відповідальності, і це призводить до катастрофи.
у романах хемінгуея і ремарка кохання отримує поразку під тиском тої сили, яка змітає людські долі і ламає людські відносини. у творах франсуази саган людина сама стає тою
силою, яка руйнує відносини і рве зв’язки. ці дві художні традиції дуже повно характеризують особливості сучасного підходу до теми дружби та кохання, ілюструють два напрями у вивченні області почуттів.
Популярно: Литература
-
babayka7617.12.2021 14:17
-
579w2g313.04.2020 03:33
-
rakrak201603.06.2022 04:18
-
Diana11111111225.10.2021 20:08
-
Маруська24608.12.2021 20:38
-
Litegran27.04.2023 00:56
-
AnnaFruzanna13.06.2021 01:08
-
alinkaalekseev126.08.2021 22:38
-
коьик116.03.2020 23:44
-
vova1111208.07.2021 18:10