Есть ответ 👍

Сочинение и план на тему козы корпеш баян сулу.на казахском

169
341
Посмотреть ответы 2

Ответы на вопрос:


Қозы көрпеш  —  баян сұлу  — xiii-xiv ғасырлардан бастап жырланып, xix ғасырдың ортасында қағазға түскен қазақ халқының  лиро-эпостық жыры. поэма сыбанбай, бекбау,  жанақ,  шөжеақындардың орындауында ауызша таралған. 20-ға жуық нұсқасының ішінен ең белгілісі - жанақтың нұсқасы. алғаш ел арасынан жинап, хатқа түсіргендер: г.саблуков (1830), ғ.дербісалин (1834), а.фролов (1841),  шоқан уәлиханов  (1856). жырдың мазмұнын м.путинцев орыс тіліне аударып бастырды (1856), кейін в.радлов "түркі тайпаларының халық әдебиеті үлгілері" жинағының 3-томына еңгізді (1870). план 1. “қозы көрпеш – баян сұлу ” жырының зерттелуі  2. “қозы көрпеш – баян сұлу ” жырының көркемдік ерекшелігі.  3. “қозы көрпеш – баян сұлу ” жырындағы салт – дәстүр көрінісі. 
BitBul1
4,7(32 оценок)

туған жер – алтын бесік

менің туып-өскен жерім, кіндік қаным тамған жерім – ауылым. ауыл деген, ойпырым-ай, еске түссе, көзден жас шығып, бетіңнен күлкі кетпес! ң у-шуы, кемпір-шалдың дүбірі, сарқыраған су, табын-табын жылқы шабуы әлі де есішіркін, әжем айтқандай, «өткен өмір - соққан жел» деп, биыл, міне, мектеп бітіріп, азамат болдым. енді бірнеше жылдан соң жоғары білім алып, өз мамандығым бойынша жұмыс істемекпін. міне, кешегі көбелек қуған қазақтың қара домалақ бүгін ер жетіпті.мен атам мен әжемнің қолында өскендіктен бе, әлде кім білсін? ! туған жер дегенде кешегі шал-кемпірлерім есіме түседі.жаздыгүні бір қызық атам таң атпастан ат жегіп, бізді оятатын. мен сіңлім екеуіміз созылып-керіліп оянғанша, күн сәскеде. әне-міне дегенше киініп, ат үстінде (яғни ат арбаның үстінде) саяхатқа дайын отырамыз. атамыз өзінше жоспар құрып, ауылдың ана шеті мен мына шеті бойынша карта жасайды. ең бірінші біз жидек жинауға барамыз. жол-жөнекей ән айтып, жолда кездескен зираттарға құран қайтарып, шілікке де жетеміз. шілік дегеніміз жидектің тұнып тұрған жері еді. сол жерде қымыз дәмін шығаратын шөптен де аламыз. жидек жинаған тағы бір қызық. менің анам қатал . неге екенін білмеймін, мүмкін сіңлім екеуімізді жалғыз өсіргендіктен. әйтеуір бір жидекті аузымызға түсірмейді. сонда марқұм атам жидекті тақиясына жинап, шөптің арасына тығып қояды. түгеліміз жиналып, енді атқа отырар кезде, ол тақиясын алып шығып бізге беретін.

 

келесі карта бойынша қарақат теруге барамыз. бұл жерде, әрине, аузымызға біраз нәрселер түсетін. себебі, қарақаттың биіктігі жидекке қарағанда тығылуға болатын. мен тығылып, қарақатқа жақсылап тұрып, тойып алып қып-қызыл аузыммен шығамын. сонда қарақат жинаған шелегім тап-тақыр бос. әрине, анамнан біраз сөз еститінмін, бірақ қарын тоқ болғасын, оны уайымдайтын медресегүл қайда? ! сонымен одан әрмен жылжығасын біз үш құдыққа да жетеміз. сонда үш құдық дегеніміз қазіргі артезиан, бірақ үшеуі де бір өзенге тоғысқан. сол жерде шомылып (атам да жасы сол кезде 78-де болса да, бізбен бірге шомылып), доп ойнайтынбыз.шынымен, «жас кезінде бір , қартайғанда бір » деген осы. атамның бетіндегі күлкісі әлі есімде.кеш бата біз ауыл сыртына жақын келгенде, атам шалғысын алып, малға шөп шауып алатын. сонымен күн ұясына батқасын үйге өлердей шаршап қайтамыз. бағанағы тақиясын шешкен атам түгелімізді күлдірді. өйткені жидек тергенде, жидектің қызыл түсі тақиясында қалып, атамның басы қып-қызыл болды. көрші-қолаң, көшедегі атамды «қызыл бас» деп атап кетті.міне, бұл менің өмірімдегі және ауылымдағы бір күндік оқиғасы. сондықтан ауыл, қария, кемпір-шал деген сөздер менің есіме бүкіл өмірімді, туған жерімді түсіреді. бұл менің тәтті кезім. туған жерге деген ыстық сезім, ауылымның елесі, алтын бесіктей табиғаты әлі де көз

Популярно: Қазақ тiлi