Які риси у язичницькій релігії були позитивними, а які негативними? чому язичництво стало популярним у ххі ст?
Ответы на вопрос:
своїх сакральних персонажів слов'яни називали богами, які складали пантеон. в основі східнослов'янського пантеону лежав принцип протиставлення певних сфер космосу, і, перш за все, світу небесного і земного. до словянського пантеону входили такі групи божеств:
1. 1 звірині божества,
1. 2 людиноподібні божества,
1. 3 і божества,
1. 4 божества-чудовиська,
1. 5 стародавній пантеон
1. 6 боги землеробської епохи
1. 7 боги-воїни.
1. 8 іноземні боги.
одним з надійних текстів, де є інформація про словянських богів є «повість временних літ, там є згадка про так звану першу релігійну реформу князя володимира святославовича, за 6488 (980) рік: «і нача княжити володимер в'києві єдиний, і постави кумири на пагорбі поза двором теремнаго: перуна древяна, а главу його сребрену, а вус злат, і х'рса, дажьбога, і стрибога та симаргла, і мокош. і жряху їм, нарічюще я боги, і провожаху сини своя і д'щері, і жряху бісом, і оскверняху землю требами своїми. і занечистивсь кровьмі земля руська і горб-ть ».
саме тут ми знаходимо згадку найважливіших східнослов'янських божеств, включених володимиром у давньоруський пантеон. власне, крім імен богів, перелік нічого не дає. але і цього цілком достатньо для того, щоб зробити деякі висновки щодо походження і функцій богів, яким поклонялися на русі в дохристиянську епоху.
першим був перун, мова йде про бога - громовника, окремі риси якого без праці можна розрізнити в народному образі християнського іллі - пророка. перуну відводилося панівне положення в новому пантеоні, заснованому володимиром, і дає підставу для припущення, що перун був небесним патроном князя і дружини. дажбог прямо ототожнюється із сонцем. причому сонце є сином сварога - бога вогню. тепер кілька слів про стрибога. є всі підстави протиставляти або зближувати функції і значення стрибога та дажьбога як даятелей - розповсюджувачів частки, блага.
у пантеоні ми зустрічаємо єдине жіноче божество - мокош. мокоша продовжує давній образ жіночого божества - дружини громовержця перуна в слов'янській міфології.
ще згадується велес, або волос - бог тварин. мокоша і перун, сварог з волосом найбільш вірогідно належать до найстаріших словянських богів. з гадуєтся морена і чоловічий персонаж, чиє ім'я позначалося коренем * jar (пор. ярила, яровит і т. п. ), але немає впевненості в тому, чи належали вони до рівня богів.
По предположению историка Ю. А. Артамонова, Глеб — один из двух старших сыновей Всеслава, которые вместе с отцом в июне (или июле) 1067 года были захвачены в плен Ярославичами во время мирных переговоров, и освобождены 15 сентября 1068 года.
В 1104 году Глеба пытались осадить в Минске, но безуспешно, воевода Путята, Олег Святославич и Ярополк Владимирович, сын Владимира Мономаха. В 1106 году Глеб участвовал в походе на балтское племя земгалов.
В 1116 году он начал войну с Мономахом и сжег Слуцк. В ответ на это Мономах со своими сыновьями, а также с Давыдом Святославичем и сыновьями Олега Святославича двинулся на Минск. Мономаховичи захватили Оршу и Друцк, осадили Минск. Глеб начал переговоры, и Владимир Мономах, не желая в пост проливать христианскую кровь, согласился на мир и вернул Минск Глебу.
Несмотря на условия мира, Глеб в 1119 году начал новую войну. Мстислав Владимирович, сын Мономаха, пленил Глеба и привел его в Киев, где тот скончался в том же году.
Популярно: История
-
Dvorchnik819612.07.2022 01:13
-
2004тигр200411.08.2020 02:28
-
апрркн120.04.2020 13:43
-
dianavoronina454517.04.2020 02:58
-
vani200630.04.2021 09:45
-
лев111030.06.2023 20:46
-
егорбаглаев1119.04.2021 04:35
-
Мэй1516.09.2021 08:02
-
alinarostova6614.06.2021 11:31
-
алка68933818.11.2020 23:12