Есть ответ 👍

Приклад гіперболи в усній народній творчості підскажіть пліз

277
325
Посмотреть ответы 2

Ответы на вопрос:


Один із способів створення художнього образу - це гіпербола, тобто перебільшення. гіпербола дуже часто використовувалася в усній народній творчості: казках, билинах, піснях. так в билині "ілля муромець і соловей-розбійник" для яскравої характеристика образу солов'я-розбійника, зображення його сили використана така гіпербола: засвистів тут соловей по-солов'їному, закричав, собака, по-звірячому, зашипів, проклятий, по-зміїному, так все травиці-моріжку уплітали, всі лазуровий квіточки осипався, а що є людей поблизу, так всі мертві лежать. коли потрібно показати щось могутнє, сильне, що перевершує звичайне, використовується гіпербола. так н. в. гоголь, вказуючи на богатирську силу тараса бульби, пише: "у ганку стояли осідлані коні. бульба раптом вискочив на свого чорта, що скажено відсахнувся, відчувши на собі двадцяти тягар, тому що тарас був надзвичайно важкий і товстий". збираючись в запорізьку січ, бульба дав синам багату козацький одяг, частину якої складали шаровари "шириною у чорне море". тепер уявіть бульбу вагою в 320 кілограм і його синів, що носили шаровари, шириною з чорне море. ось що таке гіпербола. а тепер звернемося до "пісні про роланда" - французькому героїчного епосу. описуючи сутичку роланда з могутнім мавром вальдаброном, безіменний автор говорить, що роланд одним ударом свого меча розсік не тільки шолом і голову , але і все тіло його до сідла, і саме сідло, і хребет коня, так що "вбив і мавра і коня під ним "(кантилена cxix). гіпербола широко використовується і в живописі. розглянемо "портрет ф. і. шаляпіна" роботи кустодієва. для кустодієва шаляпін - втілення російського богатирства, духовного і фізичного. тому шаляпін намальований на весь зріст і в зіставленні з тих, хто бавиться народом, який зображений на задньому плані картини, виглядає як гігант, велетень. можна було шаляпіна зобразити лише на тлі дерев, будинків, і все одно цей гіперболічний образ богатиря зберігся б, але кустодієва знадобилося показати ще й народ, тому що шаляпін - плоть від плоті цього народу. він ніби корінням вріс у народну культуру. за спиною шаляпіна зображені сцени народного гуляння з поданням. а - це народний театр. він нагадує, по-перше, про те, що шаляпін - артист, по-друге, про те, що витоки мистецтва шаляпіна - у народній культурі і служить воно народу. художник показує нам, що шаляпін - концентроване вираження духовних сил народу. шуба шаляпіна відчинені. це вказує на його гарячий і відкритий характер, широту його російської душі. ось ще один зразок гіперболи у того ж кустодієва. творчість кустодієва взагалі перейнято народним духом, тому в своїх картинах він особливо охоче використовував гіперболу. погляньте на його акварель "купець в шубі": величезний купчина займає як ніби все місто, йому затісно. це богатир, господар життя, опора держави. гіпербола і в картині кустодієва "більшовик", якого художник зобразив на тлі міста. більшовик вище будинків, вище церкви, а прапор в його руці затуляє все небо, прямо за маяковським: "прапорами небо обклеювати! " народ же в ногах у більшовика в порівнянні з ним мізерно крейда, що відображає перебільшення більшовиками ролі особистості в історії і їхнє зневажливе ставлення до народу як аморфною "масі", з якою можна робити все, що завгодно. кустодієв висловив те уявлення про тверді більшовиків, яке вони намагалися навіяти про себе народу. якщо вдивитися в обличчя більшовика, фанатичне і запекло-нещадне, його нищівну ходу, його готовність знести що стоїть на шляху храм, то можна припустити, що в художника було досить скептичне ставлення до революції, принаймні, під час створення цієї картини. тим більше, що дія відбувається на заході дня, що дуже символічно. чудовий зразок гіперболи - "святий себастьян" антонелло да мессіни з дрезденської галереї. святий себастьян зображений на повний зріст на передньому плані картини, і все навколо нього здається маленьким і незначним у порівнянні з ним: і найкрасивіші будівлі міста, і люди, його мешканці, що занурені у свої повсякденні праці і турботи. герой не корчиться від болю, що заподіюється пронизали його стрілами, благаючий погляд його звернений до бога, і в особі ледь помітні сліди переносимих страждань. це могутній титан духу. і як було художнику обійтися тут без гіперболи, якщо він прославляє мученицькі страждання героя за віру християнську, протиставивши цей вчинок святого себастьяна буденному поведінки інших персонажів картини. а на те, що це страждання за віру і що подвиг героя не був даремним, вказує нам уламок античної колони біля його ніг - символ переможеного язичництва.  

2+2⁵=4⁵

4⁵-1⁵=3

3+(8+1)=3+9

3+9=12

Популярно: Українська література