Ответы на вопрос:
Проживающие в Восточной Сибири тунгусские племена — эвенки и эвены — были охотниками и рыболовами. Они делились на «оленных» (передвигались вслед за стадами оленей) и «пеших» (вели оседлый образ жизни). Чукчи, обитавшие на Чукотском полуострове, также делились на «оленных», занимавшихся кочевым оленеводством, и «пеших», которые жили на побережье и охотились на моржей, тюленей и китов. Морской промысел был основным занятием у эскимосов.
Главным продуктом питания у ительменов (камчадалов) была рыба, а у бурятов, занимавшихся кочевым скотоводством, — молоко и мясо. Некоторые буряты обрабатывали землю. Высокое развитие у них получило железоделательное ремесло. Земледелием и садоводством занимались проживающие на Амуре дауры.
ответ:Is’hoqxon Ibrat (1862-1937) – maʼrifatparvar shoir, zabardast tilshunos, tarixshunos olim, ilk o’zbek matbaatchilaridan bo’lib, 1862-yilda Namangan yaqinidagi To’raqoʻrgʻon qishlogʻida tugʻilgan. Dastlabki maʼlumotni eski maktabda, soʻngra onasining qoʻlida oladi. Keyinroq Qoʻqonga borib madrasaga o’qishga kiradi.
Is’hoqxon Ibrat 1886-yilda madrasani tugatib, To’raqoʻrgʻonga qaytib keladi. U o’z faoliyatini pedagog sifatida qishloqda maʼrifat tarqatish bilan boshladi. 0’sha yili eski mahalliy maktablardan ancha farq qiluvchi yangicha maktab ochadi.
Is’hoqxon Ibrat 1887-yilda haj safariga otlanadi. Soʻng u Sharq mamlakatlari o’ylab sayohatni davom ettiradi. Yevropaning Istanbul, Sofiya, Afina, Rim kabi markaziy shaharlarida bo’ldi, ancha vaqt Jidda shahrida istiqomat qiladi, Bombey va Kalkuttada yashaydi. Is’hoqxon u yerlarda koʻr ishlatiladigan arab, fors, hind-urdu va ingliz tillarini mukammal o’rgandi. U 1896-yilda o’z vataniga qaytib keldi. 1901-yilda „Lugʻati sitta-alsina“ asarini bosmadan chiqaradi. Mazkur lugʻat jadid maktablarida sharq va rus tillarini o’rganishda birdan bir qoʻllanma sifatida foydalanib kelindi.
Is’hoqxon Ibrat 1912-yilda yozuvlar tarixiga bagʻishlangan „Jomeʼ ul-xutut“ („Yoshlar majmuasi“) asarini yaratdi va o’z matbaasi „Matbaayi Is’hoqiya“da bosmadan chiqardi. Ibrat chin qalbdan o’z xalqining ilmli, maʼrifatli bo’lishini istadi. Keyingi 20-yil ichida 14 ta ilmiy-:,. tarixiy, lingvistik asar yozdi. 30 yillik poetik ijodining majmuyi bo’lmish „Devoni Ibrat“ sheʼrlar toʻplamini tuzdi. Tarixshunoslikka oid „Tarixi Fargʻopa“, „Tarixi madaniyat“ va „Mezon uz-zamon“ ilmiy asarlarini yaratdi.
Ibratning soʻnggi yillardagi hayoti ancha tahlikali o’tdi. 1935-yildan u hamma lavozimlardan olib tashlandi. 1937-yilning aprel oyida 75 yoshli keksa shoir cha maʼrifatparvarni hibsga oladilar. Ibrat Andijon turmasida vafot etadi. Is’hoqxon Ibrat qabrining qayerdaligi nomaʼlum.
Объяснение:
Популярно: Другие предметы
-
egorikysik02.11.2021 22:50
-
Tipudi22813.09.2020 05:25
-
настя718721.04.2021 03:07
-
Novokshonovamariya15.01.2022 17:27
-
RuslanVil24.08.2020 10:17
-
semabondar20006.01.2022 20:51
-
LonelyOne08.09.2021 07:20
-
Lolla2003199913.07.2021 13:28
-
logangeor12.01.2021 06:41
-
lidakirillina26.03.2023 23:22